Każdy producent jest zobligowany do zapewnienia jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa swoich wyrobów. W tym celu bardzo często fabrycznie zabezpiecza on produkty przed dostępem do części niebezpiecznych. Dodatkowo każdy podmiot deklaruje pewien czas, w którym produkt powinien działać niezawodnie. Na podstawie tego klient bardzo często dokonuje porównania pomiędzy poszczególnymi produktami wybierając ten, który jest objęty dłuższym czasem ochrony.
Przykłady plomb gwarancyjnych
Do zabezpieczenia wyrobu wykorzystywane są różne techniki. Najczęściej spotykana jest jednak plomba gwarancyjna – naklejka jest najtańszym i najprostszym sposobem uniemożliwiającym ingerencję w konstrukcję danego produktu. W przypadku, gdy klient chce oddać urządzenie na gwarancję naklejka powinna być nienaruszona. Jest to pierwsza rzecz, którą weryfikuje serwis w momencie otrzymania wyrobu na naprawę. Warto wspomnieć, ze w zależności od przeznaczenia produktu oraz warunków w jakich ma on pracować stosowane są różne materiały. Przykładem mogą być sprzęty użytkowane w wysokich temperaturach, które mogą powodować odklejanie się standardowych etykiet. W takim przypadku zastosowany musi zostać specjalny klej, który jest w stanie pracować w zakresie temperatur zbieżnym z urządzeniem. Nie bez znaczenia jest również dostosowanie wielkości etykiety do miejsca, w którym ma się znaleźć.
Najlepiej wybrać miejsca, które uniemożliwiają otwarcie obudowy bez zerwania zabezpieczenia. Jak widać obecnie bardzo istotnym zagadnieniem jest ochrona produkowanych urządzeń przed nieuprawnioną ingerencją w ich konstrukcję. Na szczęście na rynku dostępnych jest wiele sprawdzonych rozwiązań pozwalających na szybkie i tanie zabezpieczenie obudowy przed jej rozkręceniem. Tego typu materiały i asortyment można bez problemu zamówić przez Internet.