Liczba pacjentów pojawiających się w przeróżnej maści gabinetach medycznych potrafi być imponująca; w Polsce średnia liczba wizyt u lekarza w 2018 roku wynosiła 7,6 wizyty. Przy tak dużym obłożeniu pracy pracownik gabinetu medycznego bądź sam lekarz musi zorganizować dzień pełen pracy w taki sposób aby spotkania nie nakładały się oraz dostosować terminy do pracy placówki.
Fizjoterapia – program obsługi gabinetu
Klasycznym rozwiązaniem takiego problemu jest znany wszystkim kalendarz bądź planner – zapisujemy nazwisko pacjenta, godzinę przyjęcia oraz inne niezbędne dane. Niestety przy wielu wizytach w ciągu dnia najzwyczajniej może nie starczyć kartki w kalendarzu, a co gorsza kalendarz w takiej formie zużywa się, może się zniszczyć i przez to niepotrzebnie komplikować i tak już trudną pracę w sektorze medycznym. W tym momencie warto pójść z duchem cyfryzacji oraz wykorzystać uniwersalny program do obsługi gabinetu fizjoterapii, lekarskiego, terapeutycznego, dietetycznego – niezależnie od dziedziny medycyny. W przypadku np. gabinetu fizjoterapii ważnym jest doprecyzowanie czasu trwania zabiegów, ich rodzaju, potrzebnych urządzeń, środków i materiałów – to wszystko nie zmieściłoby się w zwykłym kalendarzu. Istotnym jest fakt, że takie oprogramowanie wpływa nie tylko na poprawę funkcjonowania pracowników lecz również pozwala na łatwą komunikację z pacjentami. Dzięki takiemu rozwiązaniu w jednym miejscu przechowywać można podstawowe dane pacjentów, informacje o terminach wizyt i planowanej długości ich trwania, informacje o placówce jak i mieć podgląd kalendarza wizyt, który w czytelny sposób pozwala na szybkie rozeznanie w zajętych i wolnych terminach oraz na odróżnianie rodzaju wykonywanych zabiegów. Dodatkowo wizualnie taki program jest zawsze przyjemniejszy dla oka użytkownika i bardziej przejrzysty.
Wybierając oprogramowanie obsługujące gabinet zamiast zapisywania wszystkiego w wersji papierowej można oszczędzić sobie i pacjentom niepotrzebnego stresu i pomyłek oraz skrócić czas wprowadzania danych i powiadomień klientów. Kiedy z roku na rok jest coraz większe zapotrzebowanie na usługi medyczne warto się zdecydować na właśnie takie rozwiązanie.